Ik hoop, en ik weet, dat Robrecht (nvdr Robrecht Willaert, Travel Magazine, in wiens opdracht Jan deze blog schrijft) me zal vergeven dat ik hier schaamteloos reclame maak voor onze Summer Party in het Thor Park van Waterschei, op de laatste dag van de zomer, donderdag 21 september 2017. Jullie zijn trouwens allemaal uitgenodigd, betalend, dat wel…

Deze Summer Party is het vervolg op onze onvergetelijke Winter Party in New York (maart dit jaar), die evenzeer de lancering was van dit concept. En we zijn bescheiden begonnen in New York, een 40-tal enthousiastelingen uit een 5-tal verschillende landen, feestend met MICE-gelijkgezinden en met zicht op Times Square. In Waterschei hopen we al wat meer mensen samen te brengen. Maar de uiteindelijke doelstelling is om tegen 2020 de MICE-party-organizer te zijn, een rendabel product waarbij de inkomsten komen van de deelnemers en sponsors die deze groep samen wil zien in hun venue. Een Winter- en een Summerparty, elk jaar opnieuw, tot ikzelf niet meer in staat ben mijn champagneglas persoonlijk naar mijn keelgat te brengen, en dan nog.

Maar waarom, waarom 2 maal per jaar feesten met onze eigen collega’s, leveranciers en gelijkgezinden op een unieke MICE-locatie? ‘Zijn er al niet genoeg initiatieven’, wordt mij soms gevraagd.

Mijn eerste antwoord is altijd kort en krachtig: ‘We kunnen nooit genoeg feesten’.

Maar er zit meer achter, al jaren heb ik namelijk de overtuiging, en samen met mij een redelijk aantal MICE-collega’s, dat we een te gesloten sector zijn. Te gefragmenteerd ook. We horen van elkaar, we lezen over elkaar, maar we kennen elkaar niet echt of toch zeker te weinig. Terwijl er zoveel synergiën mogelijk zijn. We gaan dus iedereen in contact brengen met iedereen, ja , ook onze klanten krijgen jullie voor de dansende knietjes geschoteld. Onthou dus, punt 1, samenbrengen van de (internationale) MICE-community op een transparante manier.

Ook willen we een event organiseren waarbij vooral het feest centraal staat. En nu spreek ik in persoonlijke naam, want ik besef wel dat de workshops en famtrips zeer interessant zijn, maar ikzelf ben eerder de man die uitkijkt naar het feestje later op de avond, want daar, en ik wil hier geen cliché gebruiken maar doe het toch, daar aan den toog, daar worden nog altijd de interessantste gesprekken gevoerd. Onthou, punt 2, samenbrengen van de MICE-community op de dansvloer.

Maar eigenlijk doe ik het ook, zoals bij alles wat ik doe, voor mijn eigen team. Het organiseren van een commercieel event (want nog eens, inkom is betalend, ge moogt zelfs extra sponsoren als ge wilt) betekent dat ze een coole party mogen organiseren, en er zelf nog eens mogen aan meedoen ook!
Onthou dus vooral, ik doe het niet voor mezelf, ik doe het voor jullie allemaal. Grijns.


Tot In het Thor Park! Registreren kan op www.seauton-international.com (Nvdr. De inschrijvingen zijn uiteraard reeds lang afgesloten. Onze volgende party komt eraan in de lente van 2018, in Maastricht. Hou onze website en social media in de gaten voor updates. Alle foto's van het feestje in Thor Central kan je zien op onze Facebook pagina.)

Gerelateerde blogberichten

Komt dat zien, komt dat zien, de Witte Olifanten van Rio Lees verder
Maar vooral geen emotie laten blijken, doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Lees verder